nybyggarna.blogg.se

Lets go around the world

Phi phi öarna

Publicerad 2013-05-19 23:07:41 i Thailand,

Båt från Krabi till phi phi öarna. Inga problem. Väl framme fick vi oss en liten chock. Turister, marknadsstånd och folk som vill sälja boende. Vi ignorerade det mesta och frågade istället efter vägen. Efter ett tag hittade vi ett 10 bed dorm som vi checkade in på, och air condition var det bästa som hänt oss efter att ha gått runt med väskorna. Fick tips om att ta oss till Long Beach, 30 min gång. Så vi började traska genom gatorna, genom "djungeln" och undrade om vi inte var framme. När vi till slut såg en strand slängde vi våra saronger på stranden och började sola. Det här var alltså Long Beach, blev inte jätteimponerade, men det var en strand, hav och sol.
På kvällen mötte vi upp vårt Krabi gäng, köpte en fruitshake med double shot i och satte oss på stranden. Sedan blev det gött häng där, med buckets, drinking games och eldshow. Vi hade fått tips om en bar, där man kan gå upp i ringen och thai boxas om man vill, så vi tänkte varför inte? Kom dit, och jag och becka får den briljanta idén att "lets do it!", så det gjorde vi... Blåmärkena sitter fortfarande kvar. Men vad kul vi hade! Och svettades, det gjorde vi så det räckte och blev över. Hängde på en rooftop bar tills stängning efter det. Och en bra idé (för stunden) var att gå och bada mitt i natten. Vilket resulterade i massa sår på fötterna efter korallerna och en stulen telefon.. Men det var det värt. Efter 1h sömn blev det panik-packning och halvspringa till färjan som skulle ta oss till Phuket. Det var oväder, väldigt höga vågor, så båten gungade på bra mycket.. Tur vi båda somnade snabbt! Väl framme i Phuket, kollar jag på klockan och inser att vårt flyg går om 1h och 20 min.. Och tog ca 45 min till flygplatsen. Panik!! Men så sker ett mirakel. Jag har glömt att ställa tillbaka min klocka efter Malaysia, så vips hade vi en extra timme och hade inga problem med att hinna med flyget. 1.30 min senare var vi i Bangkok, och vi var samlade igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela