nybyggarna.blogg.se

Lets go around the world

Rangitoto

Publicerad 2013-02-28 22:28:54 i Nya Zeeland,

Igår, då jävlar fick vi träning. Åkte färja ut till ön Rangitoto, ännu en vulkan att bestiga. Gick o gick. uppåt, rumpan brände, låren likaså. Gick igenom lava caves, bra mycket spindelnät i taket, och dålig ljus... men vi kom ut! inte sett några kryp mer än en o annan myra. när vi väl skulle ner, tänkte vi ta den korta biten för att hinna båten tillbaka. Vi gick fel, jättefel. så vi gick fort som fan, träningsvärken kom som en bomb från ovan. när vi väl sett ljuset i tunneln, gick båten en timme senare än vad vi trott.. så en lite powernap var välbehövlig! Vi gick nog mer än en mil, så vi förtjänade ölen vi drack igår. Träffade tre killar på båten, två amerikaner och en från St Lucia. och sen en tysk kille och hans bror som bodde i vårt rum. Himla trevlig kväll! slutade på en klubb, the globe. där vi va lite felplacerade då vi hade Jeans och tjocktröja, och temat var Toga.. men blev en tidigt kväll, för idag ska vi hyra bil och röra oss uppåt landet!!

We made it!

Publicerad 2013-02-27 08:27:26 i Nya Zeeland,

Sådär ja. Vi är framme och överlevde flygplatsen. checkade in på vårt hostel och det var okej. dagen gick till för att gå en runda för att sedan lägga sig, alldeles för trötta. Allt frid, somnade fort. För att sedan väckas mitt i natten av en gnisslande våningssäng. någon som bestämde sig för att ha sex, överst på våningssängen. Under låg jag. trevlig natt. Men iaf, idag har vi bestigit en vulkan. tog tåget till Cornwall park och tog oss upp till One tree Hill. 360• vy över Auckland. Väldigt fint!

Dubai

Publicerad 2013-02-24 22:28:57 i Nya Zeeland,

Sitter och hänger på Dubais flygplats. 73 dollar i timmen kunde vi få en suite för. det sa vi nej till. Istället ska vi försöka hitta en lounge någonstans. Flygplatsen är gigantiskt! är finns prayer room för den som vill. imon går flyget 10.10. YES. Bara 16h flyg kvar.

off we go, hey ho

Publicerad 2013-02-24 08:01:00 i Allmänt,

NU är alltså dagen här. dagen vi har väntat på, dagen vi har längtat efter, dagen med stort D. we're on our way ! vem hade trott detta för 10 år sedan? där vi var elva år. gick i samma klass, randigt var tydligen populärt och man kände sig extra cool (notera handen på beckas axel). efter 10 år, så står vi alltså här, vi tre, förmodligen någonstans påväg ner mot skåne. mot kastrup. och sen, sen ska vi ta flyget till Dubai. melbourne. för att sist, tisdagen den 26e februari vara framme i Auckland, Nya Zeeland. där ska vi börja vårt äventyr på Nomad Hostel, hyra bil (hello vänstertrafik...) uppleva allt som bara går. dra på oss vandringsryggsäcken och vandra, utan något mål. och det, det är bara början.